X
تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی چهارده منتخب

پایگاه اطلاع رسانی چهارده منتخب
 
نوشته شده در تاريخ جمعه 1389/03/14 توسط چهارده منتخب

پيام زن با حجاب

وقتي زن باحجاب ، باوقار و متين گام بر ميدارد و بدون ناز و عشوه سخن مي گويد در حقيقت با عمل خود پيام مي دهد كه من گل خوشبويي هستم كه تنها به خانواده ام تعلّق دارم . با چادرم كه چون خاري است از گُل وجودم محافظت مي كنم و چشم ناپاكان را كور و آنان را در اهداف شيطانيِشان نا اميد مي گردانم .

با چادر و حجابم ، غيرت شوهرم ، پدر و برادرم را به نمايش مي گذارم كه پروانه وار به دور گُلشان مي چرخند و آن را از ديد نامحرمان حفظ مي كنند .

پوشش من خبر از دلي روشن ، دروني پاك و ايماني قوي مي دهد و همچون مرواريد در چادر صدف گونه ام جاي گرفته ام .

پيام زن بي حجاب و بدحجاب

پيام اين زنان آن است كه من گلي خوشبو هستم كه با آرايش و ناز و كرشمه ، همه از بويم استشمام مي كنند و من با صرف وقت براي آرايش و زيبا سازي خود ، مي خواهم دلهاي مردان هرزه را متوجه خود سازم .

جملاتی زیبا درباره حجاب

·        هيچ باغباني را سرزنش نمي كنند كه چرا دور باغ خود حصار و پرچين كشيده است ؛ چون باغ بي ديوار ، از آسيب مصون نيست .

·        اگر در مقابل پنجره خانه ات ، توري نزني ، از نيش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهي بود . وقتي راه ورود پشه ها را مي بندي ، خود را مصون ساخته اي ، نه محدود و زنداني .

·        اينكه « دل بايد پاك باشد » بهانه اي براي گريز جاهلانه از مصونيّت و آويختن به شاخه « لاقيدي » است وگرنه از دل پاك هم نبايد جز نگاه و رفتار پاك برخيزد .

·        زن ، به خاطر ارزش و كرامتي كه دارد ، بايد محفوظ بماند و خود را به حراج نگذارد و در بازارِ سوداگرانِ شهوت ، خود را به بهاي چند نامه و نگاه و لبخند نفروشد .

·        خانم گاندي : اي زنان ! اگر آرايش شما تنها به منظور جلب شهوت مرد است ، از اين كار خودداري كنيد و زير بار چنين خفّت و خواري نرويد .

·        در كلاس حفظ تقوا و شرف     /    دختران دُرّند و چادر چون صدف

·        حفظ چادر سد فحشا مي شود    /    روسفيدي نزد زهرا مي شود

·        حفظ چادر در سراي اقتدار    /     دختران را هست تاج افتخار

·        حفظ چادر زخمها را مرهم است    /    دست رد بر سينه نا محرم است

كتاب فلسف حجاب نوشته اسدالله محمدي نيا


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1389/03/09 توسط چهارده منتخب

سوره احزاب . آيه 33 : ( خطاب به زنان ) و در خانه هايتان بنشينيد و آرام گيريد و مانند دوره جاهليّت پيشين آرايش و خودآرايي مكنيد و نماز به پا داريد و زكات مال به فقيران بدهيد و از امر خدا و رسول اطاعت كنيد . 

 سوراه احزاب . آيه 55 : و زنان را باكي نيست كه بر پدران و فرزندان و برادرانشان و فرزندان برادر و فرزندان خواهرانشان و زنان مسلمان و كنيزان ملكي بي حجاب درآيند ( و از غير اينها احتجاب كنند ) .

سوره احزاب . آيه 59 : اي پيغمبر با زنان و دختران خود و با زنان مؤمنين بگو كه : خويشتن را به چادر فرو پوشند كه اين كار براي اين كه آنها (‌ به عفّت و حريّت ) شناخته شوند تا از تعريض و جسارت   ( هوسرانان ) آزار نكشند بر آنان بسيار بهتر است .

در اين آيات نوراني ، نكاتي چند قابل ذكر است :

 1  براي زنان و دختران در خانه ماندن و سكوت ، بهترين راه حل براي دوري از گزند فاسدان است مگر حضور در اجتماع ، با پوشش برتر حجاب و حجاب برتر چادر ، كه باعث مي شود هيچ انسان هرزه جويي به گوهران و مرواريدان جامعه ( دختران و زنان ) نگاه فساد آميزي نكند .

 2 بي حجابي و آرايش و خودآرايي از دوره جاهليّت نشأت مي گيرد ؛ پس چرا و براي چه بايد انسان به دوره جاهليّت بازگردد . اجتناب از آرايش و خودآرايي زنان و دختران جامعه اي كاملاً داراي پيشرفت و داراي امنيّت براي هر دو جنسيّت زن و مرد فراهم مي كند .

 3 بهترين راه براي بدور بودن از بدحجابي ، خواندن نماز و رسيدگي به ديگر عبادات ديني است و زكات بهترين موردي است كه با انجام چنين فريضه اي گذشته از ديگر رحمت ها ، رحمت خوب امنيّت و آسايش روحي و جسمي (‌ چه زن ، چه مرد ) نيز به جوامع اسلامي سرازير مي شوند .

 4 زنان و دختران ، مي توانند جلوي پدر و فرزندان و برادرانشان و فرزندان برادر و فرزندان خواهرانشان و زنان مسلمان و ديگر محارمي كه در احكام ذكر شده است بي حجاب باشند و به هيچ عنوان نمي توانند خود را براي كسي ديگر بي حجاب كنند و با آرايش ظاهر شوند .

 5 چادر ، حجاب برتر است و قرآن با اين آيه بر سر اين مسئله پافشاري مي كند . اگر چه مي شود بدون چادر هم حجاب اسلامي را رعايت كرد ؛ امّا شما در جامعه نگاه كنيد كمترين نگاه سودجويانه ( و شايد در حد صفر ) به باحجابان و كساني كه با چادر در جامعه حاضر مي شوند ، مي باشد .

 6 قرآن آزادي را در حجاب مي داند ؛ زيرا وقتي زنان و دختران ، با حجاب و چادر در جامعه حاضر شوند مي توانند آزادانه به همه جا بروند و به خاطر اين كه همه مردم از چنين بانويي حساب ويژه اي ( از لحاظ سنگيني و متانت ) مي برند و به هيچ وجه وي را بعنوان موجودي هرزه جو نمي نگرند .

 7 بهترين راه براي ايمن بودن از شرّ مردان هرزه جو و بي شخصيّت ، محجّبه بودن است . هيچ جنس مؤنثي نمي تواند ادعا كند كه با بي حجابي در جامعه رفت و آمد دارد و هيچ مردي مزاحم وي نمي شود . امكان ندارد در جامعه امروزي كسي با بي حجابي بيرون رود و حداقل يك حرف از يك مرد هرزه را به جان نخرد .

هستند مرداني كه فقط براي اين امر به بيرون از خانه ميروند و به قول معروف اين چشم است مي بيند و دل هم ياد مي كند و بعد از آن ( در حالي كه عقلي وجود ندارد ) عقل مرد ، آن جنس مؤنثِ بي حجاب را يك موجود هرزه مي بيند و براي سوء استفاده به طرف اين مرواريد گرانبهاي جامعه امروز و مادر سربازان فرداي مهدي ( عجل الله ) ، فقط براي هوس و هواهاي نفساني ميرود .

اين در حالي هست كه دختران و زنان بي حجابي هست كه به خاطر كمبودن اطلاعات ديني شان ، به هيچ عنوان اهل هرزه گري نيستند و خيلي هم به نماز و روزه شان اهميّت ميدهند . در صورت صحبت با آنها به اين نتيجه ميرسيد كه فقط براي اينكه حجاب دست و پا گير است و جلوي آزادي را مي گيرد خود را بي حجاب مي كنند . البته ما توضيحاتي در اين باره در مطالب فوق ذكر كرديم . علت اين مورد را در ارتباط ناصحيح خانواده با جنسيّت ظريف مؤنث در خانه مي توان يافت .

منبع : نشریه لبّيك شهرستان دزفول


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1388/12/18 توسط چهارده منتخب

امروزه ميتوان يكي از عوامل تخريب فرهنگ جوامع اسلامي را بي حجابي زنان و دختران دانست . امري كه ما در اين مطلب بدنبال آن هستيم اين است كه :

اگر به سه يا چهار سال پيش برگرديم خواهيم ديد كه شهر ما در آن زمان اين همه بي حجاب را در خود جاي نداده بود ؛ حال چه شده است كه در اين مدت كم اين همه بي حجابي در شهر شيوع يافته و به نوعي پيشرفت كاذب تبديل شده است .

در پاساژها و بازار هاي شهرمان بيشتر به مغازه هايي از نوع پوشاك برمي خوريم كه براي جلب مشتري خود از راههاي نچندان پسنديده استفاده مي كنند . ميتوان ماكتهايي را كه به عنوان نمونه در ويترين ها مي گذارند مثال زد . جذاب ترين ، بدن نماترين ، زيباترين و شهوت انگيزترين لباس را به بدن آن ماكت مي پوشانند كه آنقدر ( براي زنان و بخصوص مردان جوان ) فريبنده هست و فكرشان را به سوي رفتارهاي جنسي سوق ميدهند .

مشاهده مي شود كه بعضي مغازه ها لباسهاي راحتي را در ويترين ها براي بازديد عموم قرار ميدهند .

از مسؤلين خواستار برخورد با چنين افرادي هستيم و تقاضا مي كنيم كه به مسئله حجاب ، بيشتر اهميّت بدهند .

براي ترويج فرهنگ حجاب راهكارهاي مختلفي وجود دارد . از آن جمله ميتوان به : برگزاري مسابقات ، جلسات و همايشهايي در سطوح شهرستان ، نصب بنرها ، احداث اماكن فرهنگي و فروشگاهي لوازم خصوصي براي جنسيّت مؤنث و ... با موضوعيّت فوايد حجاب و مضرّات بي حجابي اشاره كرد .

براه انداختن نشرياتي با موضوعيّت دختران مسلمان ، فاطمه سلام الله بهترين الگوي زنان و ... از ديگر اقداماتي است كه ميتواند از سوي مسؤلين و ادارات شهري دنبال شود .

اميد است كه اين خواسته به مرحله اجرا درآيد . 

منبع : نشریه لبّيك شهرستان دزفول ( www.14montakhab.com )


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1388/12/11 توسط چهارده منتخب

در ایام بلوغ به طور طبیعى دو صفت مطبوع و جذاب در جوانان نورس بروز مى كند :

یكى شكفته شدن غریزه جنسى و دیگرى طراوت و زیبایى ایام شباب . گرچه تمایل جنسى خود به تنهایى عامل بسیار مؤثرى براى جلب جنس مخالف و حفظ نسل بشر است ، ولى خداوند این تمایل آتشین را با زیبایى و جمال دختران و پسران آراسته و از این راه رغبت پیوند را در آنان سوزان تر كرده و میل پیوستگى آن را به یكدیگر تشدید نموده است .

مردم علاقه دارند همه جا و همه چیز زیبا باشد . لباس نیكو بپوشند . روى و موى خود را به زیبایى بیارایند . روى مبل قشنگ بنشینند و بر مركب زیبا سوار شوند . جمال دلپذیر و جذاب دوران جوانى ، یكى از زیبایى هاى طبیعى بشر است كه در ایام شباب با فروغ خیره كننده خود جلوه مى كند ، و تنها نسل جوان از آن زیبایى برخوردار است .

هم زمان با فرارسیدن ایام شباب و آشكار شدن زیبایى هاى جوانى ، تمایل زینت كردن و خودآرایى نیز به طور طبیعى در ضمیر جوانان بیدار مى شود ، و آنان را شیفته آراستگی و خودسازى مى كند و جمال و زیبایى طبیعى با خودآرایى و تجمل مصنوعى هم آهنگ مى شوند .

از یك طرف عوامل بلوغ ، خود به خود به جوانان طراوت و جمال طبیعى مى بخشد و آنان را زیبا و دلپذیر مى كند ، از طرف دیگر ، در باطن آنها عشق ، تزیین و خودآرایى ایجاد مى نماید و به تجمل و جلوه گرى علاقه مندشان مى كند .

ذوق جواهرات و آرایش ها و هر آن چه ممكن است نظر اشخاص را با لطف و علاقه مندى به سوى شخص جلب كند ، در حقیقت چیزى جز تكمیل عمل طبیعت نیست كه در اواخر دوران بلوغ ، به رنگ بدن ، به نگاه ، به شكل اعضاى دختران جوان ، یك نوع زیبایى غیر قابل مقایسه با سابق و در عین حال كم دوام  مى دهد .

آیین مقدس اسلام ، این امر را با نظر موافق و مؤكد به پیروان خود توصیه كرده است ، ولى باید توجه داشت كه جوانان در این كار به راه زیاده روى و افراط نگرایند و از حد شایسته تجاوز نكنند .

تجمل پرستى و زیاده روى در زینت و خودآرایى عوارض نامطلوبى دربردارد و ممكن است دختران و پسران جوان را به راههاى غلط سوق دهد و سرانجام مایه تیره روزى و بدبختى آنان گردد .


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1388/12/11 توسط چهارده منتخب

خداوند می‌فرماید : در زندگی بازنان خود ، با انصاف و خوش رفتار باشید و چنان که زن دلپسند شما نباشد ، چه بسا بسیار چیزها ناپسند شما است و حال آن که خدا در آن ، خیر بسیار برای شما مقدر فرموده است ( سوره نساء، آیه 19 )

به گفته‌ی علامه طباطبایی ، این آیه یک اصل آسمانی قرآن برای زندگی اجتماعی زن می‌باشد .

حتما می دانید در برخی اقوام و ملت‌ها ، مردان حق داشتند زنان خود را به راحتی بکشند و با او مانند حیوان رفتار می‌کردند . در این جا می‌بینیم که قرآن با منطق بسیار زیبا ، زن را لازمه مرد و مکمل او معرفی می‌کند .

از این رو ، به او دستور می‌دهد که با همسر خود با انصاف و کرداری خوش ، رفتار کند و از ستم کاری در حق او بپرهیزد . حتی گوشزد می‌کند که اگر خوش تان نیامد ، او را مانند کالایی به بیرون پرتاب نکنید ، بلکه تا آن جا که ممکن است اندیشه جدایی و طلاق را به خود راه ندهید .

این بدان دلیل است که انسان همواره دچار حب و بغض‌هایی می‌شود . شاید اگر بردبار باشید و بر اساس رفتار اسلامی با او رفتار کنید ، حقایق آشکار شود و به اشتباه خود پی ببرید .

در این جا نیز می‌بینیم که دیدگاه قرآن درباره ازدواج و گزینش همسر ، دیدگاهی مهربانانه و همراه با رحمت و محبت است و ازدواج را تنها خرید یک کالا نمی‌داند که هرگاه شوهر نخواست ، بتواند آن را پس بدهد .


نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 1388/12/06 توسط چهارده منتخب

پايه و رکن عشق راستين ميان زوجين ، صفات پسنديده و اخلاق انساني   و ارزش هاي معنوي است که در محيط پاک و سالم و به دور از هوس ها و   شهوات نامشروع و در فضايي سرشار از معنويت ، عفت و حيا رشد مي   کند   ، چرا که سلامت و امنيت رواني افراد در چنين محيطي تضمين شده   و  موجبات تعالي فکري و شکوفا شدن استعدادهاي اخلاقي و معنوي   فراهم مي گردد .

بنابراين اساس جامعه اي که زنان آن ، به خود آرايي و نمايش تحريک آميز خود مي پردازند ، پيروي از هوا و هوس و گرايش به شهوات در آن افزايش مي يابد و ارزش هاي ديني و معنوي – که تنها عامل انسانيت و بالندگي فضايل اخلاقي و در نتيجه عشق واقعي است – از بين رفته و يا کم رنگ مي شود و به اين ترتيب ، فضايل پسنديده در افراد جامعه و خود زنان و همسران حال يا آينده آنان رشد نکرده ، بلکه صفات ناشايست در آنها افزايش مي يابد ؛

در نتيجه با تزلزل پايه عشق و محبت ، محبوبيت اجتماعي و مقام معشوق بودن زنان در خانواده سقوط مي کند و به عنوان بازيچه و وسيله ي ارضاي شهوات براي مردان در مي آيند ، مگر زنان عفيف و با حجاب که از همسران عفيف ، غيور و مؤمن برخوردارند .

پس اين گونه زنان ، بزرگ ترين ضربه و آسيب را به شخصيت و محبوبيت خود و هم صنف هاي خويش   وارد مي کنند که از پي آمدهاي ناگوار آن ايجاد زمينه براي آزار و ستم از سوي مردان و بي توجهي يا کم توجهي به شخصيت  و حقوق آنها و اختلاف ، ناراحتي و اضطراب فراوان در محيط خانواده است و چه  بسا  پيوند  خانوادگي  به  طلاق  و  جدايي مي انجامد .


عكسهايي از دختران و زنان بدحجاب . کلیک کنید


نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 1388/12/06 توسط چهارده منتخب

عده‌ای از دختران ، خودنمایی و سپس ارتباط با نامحرم را پلی برای رسیدن به ازدواج می‌پندارند . آنها گمان برده‌اند كه اظهار زیبایی‌ها می‌تواند جوانان را به آنها راغب كند . غافل از اینكه جوانان با همه خوشرویی‌هایی كه با دختران بي حجاب و خودنما دارند به ازدواج با آنها تن نخواهند داد .

بی‌تقواترین مرد جامعه برای ازدواج خود به دنبال عفیف‌ترین دختر می‌رود .

همه جوانان دوست دارند دختری را برای همسری خود گزینش كنند كه برای یك مرتبه طرح دوستی و خوشگذرانی با جوان دیگری نداشته است و اسرار و زیبایی‌های جسمانی خود را تابلوی نامحرمان نكرده باشد .

جوانان بی‌تقوا از دختران خودنما برایلذت‌های موقتی و تفریحات زودگذر خود استقبال می‌كنند . اما هیچ‌گاه آنها را به همسری شرعی و قانونی خود نمی‌پذیرند و به تعبیری دیگر ، دختران خودنما و بي حجاب در چشم‌ها جا دارند و زنان پوشیده در دل‌ها مأوا گرفته‌اند .

به عبارتي ، دختران بي حجاب و خودنما هميشه چشماني سودجو و هرزه نگر را به دنبال خود دارند ولي دختران با حجاب به دور از چشم هاي آلوده در جامعه رفت و آمد دارند و از بهترين امنيّت و شرايط براي ازدواج برخوردارند .

بنابراین بدحجابی و حركت‌های خلاف عفت ، چشم‌انداز خوبی برای ازدواج ندارد و اگر ازدواجی به خاطر جاذبه‌های جنسی صورت پذیرد از بنیان محكمی برخوردار نخواهد بود .

راه ازدواج در رعایت تقوا و درخواست از خداوند و توسل به پیامبر ( صلي الله عليه و آله ) و اهل بیت  او است .


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/11/30 توسط چهارده منتخب

برخی دختران و زنان میل دارند به صورتی زیبا نزد دیگران حضور یابند و با توجه به اینكه حجاب دینی زیبایی‌های آنها را پوشش می‌دهد سعی در ناقص كردن حجاب خود دارند .

به همین منظور بخشی از موهای سر و گردن خود را به  نمایش می‌گذارند و .... . و غافلند كه سادگی زن ، خود نوعی زیبایی ارزشی را به همراه دارد .


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1388/11/14 توسط چهارده منتخب

با زنان مشرک ازدواج نکنید ، مگر ا ین که ایمان آورند . همانا کنیزکی با ایمان از زن آزاد مشرک بهتر است ، هر چند [ زیبایی ] او ، شما را به شگفتی آورد . [ سوره بقره ، آیه221 ]  

این آیه ، یکی از شرایط اصلي ازدواج ، یعنی همتایی دینی همسر را بیان می‌کند . زن مشرک همتای مرد مسلمان نیست .

بنابراین ، شایستگی ازدواج با یک مؤمن را ندارد و بالعکس ؛ این آیه نشان می‌دهد که ایمان از معیارهایحجاب بسیار مهم در همسر گزینی است .

ايمان واقعي چيزي است كه امروزه در زنان و دختران بسيار كمي يافت مي شود و در حقيقت ازدواج با زنان و دختران بي ايمان مي تواند نشان از بي پايه بودن اين پيوند باشد .

ما مي توانيم يكي از گزينه هاي  ايمان در زنان و دختران را ، مُحجّبه بودن ايشان ببينيم . اين امر ( حجاب ) موجب مي شود تا زنان و دختران ، صلابت خود را در جامعه حفظ كنند و هر چشم هرزه ايي به او خيره نشود و در وي طمع نكند .

بنابراين مي توان بهترين گزينه ازدواج را در دختران  ، حجاب دانست . چيزي كه امروزه اگر زن و دختري آن را حفظ كند وي را با لفظ عقب مانده و بي كلاس صدا مي زنند . اما همين بي كلاسي و عقب ماندگي است كه ايشان را در روز قيامت از زمره محشور شوندگان با حضرت زهراي اطهر (‌ سلام الله عليها ) قرار مي دهد .


نوشته شده در تاريخ شنبه 1388/11/10 توسط چهارده منتخب

قرآن ، کتاب هدایت و سعادت بشری و منبع شایسته‌ای برای درک مفاهیم و مسایل ازدواج است . بر خلاف دیگر کتاب‌های مقدس که رهبانیت و تجرد را مقدس می‌‌شمارند یا آزادی و بی‌بند و باری در اخلاق جنسی را پیشنهاد می‌کنند ، قرآن راه میانه را برگزیده است .

هرگاه در جامعه‌ای زن جایگاه حقیقی خود را به دست آورد ، ازدواج نیز از اهمیت فراوانی برخوردار شده است . بر عکس ، هرگاه در جامعه‌ای ، انسانیتی برای زن فرض نشود و تنها مانند کالای قابل خرید و فروش بدان بنگرند ، می‌توان حدس زد که جایگاه ازدواج در آن جامعه چگونه خواهد بود .


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/09/20 توسط چهارده منتخب

حجاب و پوشش زن دارای مشخصه ها و ویژگیهایی است که در چهار بخش بهمراه شبهه ای از حجاب در ادامه همین ویژگیها ، در این پست گنجانده شده است . ( این بخش دارای مطالبی جالب و خواندنی است لطفاً تا آخر مطالعه کنید ) :

1 – حدود و میزان پوششحجاب

هر اندازه بدن زن پوشیده تر باشد نقش نیرومندتری در دور سازی دیدهای نظاره گر ایفا می کند ؛ اگر نگاه های آلوده را « تیر های زهر آلود شیطان » - همچنانکه در روایت آمده است – بدانیم ، پوشش زن همان قوسی است که تیرها را کمانه میکند و از اصابت آنها به هدف باز میدارد ؛ هر اندازه حجاب کمتر رعایت شود تیرهای شیطانی بیشتر متوجه او میگردد و از آن آسیب می بیند . با توجه به این امر ، چادر ، حجاب برتر است زیرا با وجود همه شرایط ، بیشترین پوشش و مطمئن ترین مصونیت را به همراه دارد .

2 – کیفیّت پوشش

پوشندگی لباس و کیفیت دوخت ، بخش مهمّی از حجاب را تشکیل میدهد ، لباسهای نازک و تنگ و بدن نما ، آماج پیکان مسموم شیطان و موجب خیره شدن چشمهای هرزه و آلوده است ، در مقابل لباسهای مناسب و کاملاً پوشیده ، مانع نگاه های هوس آلود است .

3 – رنگ لباس ها

برخی از رنگها دیدگان را خیره میکند و باعث جلب توجه می شود و علمای دین هر چند نسبت به اصل رنگ لباسها تأکید چندانی ندارند ولی بر این مسأله پای می فشارند که لباس نباید موجب جلب توجه شود و عواقب سوئی داشته باشد ، از این رو در طول تاریخ زنان مسلمان به میل خود لباس مشکی را برای حجاب برگزیدند و بدین وسیله احساس امنیت و مصونیت بیشتری میکردند ؛ این سنت حسنه مورد نظر و پذیرش پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) و امامان ( علیهم السّلام ) قرار گرفت . گفتنی است که عبا و چادر مشکی جزو لباسهای مکروه بشمار نمی رود و از آن مستثنا شده است .

4 – شیوه گفتگو و حرکات

حفظ وقار و متانت همان نقشی را دارد که پوشش زن ایفا میکند و عدم رعایت آن عواقب شومی در پی دارد ، قرآن مجید یکی از صفات خوب زنان مومن را که در رفتار دختران شُعیب جلوه گر است حیا و وقار میداند . باید دانست که پیدایش فحشا و فرزندان نامشروع و افزایش طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی و نا آرامی درونی و هیجان جنسی مستمر برخاسته از برهنگی و عشوه گری زنان همه آثار شوم بی حجابی و بی بند باری است و این حجاب است که می تواند به خوبی مصونیت بخش باشد .

برخی به نادرست ادعا می کنند که حجاب به معنای مقابله با برهنگی را قبول داریم ولی در هیچحجاب جای قرآن ازپوشش مو سخن به میان نیامده است ؛

در پاسخ گفتنی است که  زنان حتی قبل از نزول آیه حجاب ، موهای خود را می پوشاندند و مشکل تنها آشکار بودن گردن ، گوش ، زیر گلو و گردن زنان بود .

بنابراین وظیفه پوشش اسلامی بانوان به معنای حبس و زندانی کردن و قرار دادن آنان پشت پرده و در نتیجه عدم مشارکت این گروه در فعالیت های اجتماعی نیست ؛ این وظیفه بدان معناست که زن در معاشرت با مردان بدنش را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد و مشارکتش در فعالیت ها بر اصول انسانی و اسلامی استوار باشد .


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/08/01 توسط چهارده منتخب

قصه ، قصه تکراری و سوژه سوژه نخ نمای لباس های نامناسب ، آب رفتن لحظه به لحظه مانتوهای برخی عُلیامخدرات جامعه ایرانی است .

کار به جایی رسیده که استفاده از هیچ نخ و الیافی دیگر قادر نیست جلوی آب رفت این مانتوهای خزنده و پرنده را که هر لحظه بالاتر می جهند بگیرد .

گفته می شود ، البته برخی هم با چشم خود دیده اند که آن طرف مرزهای ما مکان ها و سالن هایی وجود دارد که علاقه مندان و شیفتگان « مد » به تماشای انواع و اقسام مدهای جدید با فیگورهای آن چنانی می نشینند و هرکه هر مدی که دارد آن جا به جمع تقدیم می کند و تماشا کنندگان نیز هر یک به فراخور حال خویش بهره لازم را می برند .

می گویند سال های سال است که این قطار سریع السّیر مد همچنان شتابناک بر ریل بی تابی می تازد و عده ای را به دنبال خود یدک می کشد ، اما هرچه هست بالاخره این کورس و نمایش در مکان های مشخص و با حضور افرادی که نشستن و بهره جستن از این نوع نمایش ها را انتخاب کرده اند ، برگزار می شود .

اما گویی به خاطر  مشغول شدن بیش از حد برخی آقایان و حضرات مسئول در کشور  و نگاه روبنایی به مسائل فرهنگی ، امروز بسیاری از کوچه ها و خیابان های برخی از شهرهای کشور به سالن نمایش مد و مدپراکنی تبدیل شده است .


تبیان


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/08/01 توسط چهارده منتخب

معنای لغوی حجاب دارای برداشت های متفاوتی می باشد اما در حال حاضر در بین مفسران و دانشمندان اسلامی و اجتماعی حجاب فقط به معنای پوشش مخصوص زنان استعمال می شود .

حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است .

قرآن عـلت و فلسـفه حـجـاب را چـنین ذكر مى كند كه : ذلك ادنى ان یعرفن فلا یوذین [ احـزاب, 59 ] , الف ) تاثیر پوشش ، در حرمت و شخصیت زن مسلمان ، ب ) دور ماندن از دستبرد و آزار مزاحمان .

در اینکه حرمت و شخصیت زن ، بعنوان یک گوهر گرانبها باید در حرز باشد جای هیچ گونه تردید نیست ، این پیام ، قانون آفرینش است که موجودات لطیف را در حصاری از پاکی ها حفظ سازیم لذا قرآن حجاب را نحوه ای از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن می داند كه مبادا دل های مریض او را وسیله ای جهت نیل به اهداف شوم خود بدانند ، چرا كه با حضور زن در جامعه ، برخورد جنسیتی حذف و برخوردهای فی ما بین زن و مرد ، انسانی می شود ، یعنی هر دو دارای مقام و منزلت یكسانی هستند كه مسئولیت های آنان براساس تفاوت های روحی و جسمی ایشان تعریف می شود و اساساً حجاب آمد چون حضور اجتماعی زن در قاموس خداوند منع نشده بود و حجاب زمانی نیاز است كه حضور در بین نامحرم مطرح باشد .


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/08/01 توسط چهارده منتخب

بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیشترین انحرافات و به دنبال آن اثرات خانمان سوز روانی – جسمی و اجتماعی از یک  « نگاه حرام » آغاز می شود تا آنجا که رذیلانه ترین مرحله فساد یعنی زنا نیز از یک نگاه نامشروع سر چشمه می گیرد .

زنی که پوشش مناسب تر دارد آزادتر است ، آزاد تر می تواند در جامعه حرکت کند ، آزادتر از امتیازات خویش بهره مند  می شود ؛

آنچه جامعه کنونی ما بدان نیازمند است نیروی سازنده و تولید کننده است که زن ایرانی باید به سوی چنین جامعه ای رو کند . جامعه ای که خود در ساختن و بهتر ساختن آن کوشاست . جامعه ای که زن وجود خود را به عنوان یک انسان ، ( نه یک شیء یا عروسک  رنگین شده ) باور کند و سعی در به انسانیت رسیدن بیشتر داشته باشد .

پس بدحجابی می تواند بهترین سپر دفاعی از امنیت و آزادی زن محسوب شود و اگر مشارکت زنان توأم با حجاب و عفّت در عرصه های اجتماعی – سیاسی صورت بگیرد می تواند عامل مهمی در جهت ترویج دین و دینداری و فرمانبرداری از خدا به عنوان الگویی مناسب در دنیای کنونی به وقوع بپیوندد . 


آزادی و زنان ( غلامعباس حکمت منش )  


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1388/07/12 توسط چهارده منتخب

حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل بسیار مؤثر در حفظ خانواده است .

زنی که خودسرانه جلوه‌گری کند ، آتش هوس مردان را می‌افروزد و چشم و دل سبک سران را بی‌اختیار به دنبال خود روان می‌کند . هزاران پرونده جنایی و ناموسی ، فحشا و روابط نامشروع بی‌شمار از عواقب تلخ بلای بی‌حجابی و بدحجابی است که گریبان دنیای امروز را گرفته است .

حجاب ، به زن شخصیت و احترام می‌بخشد تا ملعبه شهوات و بازیچه بوالهوسی‌ها قرار نگیرد .

در جامعه‌ای که زنانش با حجاب صحیح و پوشش کامل رفت و آمد کنند ، جوانان هم با خاطری آرام به کار خود مشغول می‌شوند و دور از هر گونه تحریک بی‌جا و خیال خام ، در زمان مناسب ، با رضایت و خرسندی به تشکیل خانواده علاقمند می‌گردند و ازدواج می‌کنند .


نوشته شده در تاريخ شنبه 1388/07/11 توسط چهارده منتخب

در جامعه حال حاضر مشاهده گر هستيم ، دختري كه حجاب ندارد در اكثر موارد در امور خانه و خانواده نمي تواند كمك خوبي براي مادر و پدر باشد ؛ چرا كه اين مدل دختر ها بيشتر به خود آرايي و خود نمايي و ... مشغولند و اصلاً وقت ياد گيري اصول خانه و خانه داري را ندارند .

جوانان پسري كه قصد ازدواج را دارند بايد اين نكته مهم را مدّ نظر داشته باشند دختري كه مثال زديم نمي تواند گزينه خوبي براي زندگي مشترك باشد و دختري كه موها را از زير مقنعه و روسري بيرون داده و صورت خود را آرايش به تمام معنا كرده است و لباس هاي تنگ و به عبارتي اندامي مي پوشد و خود را در معرض ديد مردان مي گذارد ، چطور مي تواند براي يك مرد ، همسرِ آرامش بخش خوبي به شمار رود ، در صورتي كه اين دختر ، پيش از ازدواج خود را وسيله اي براي مردان حرام بين كرده است .

البته چنين دختر هايي نگران زندگي آينده خود نباشند چرا كه هميشه مردان بي عقل و ظاهر بين پيدا مي شود كه از آبروي خود گذشته و حاضر به ازدواج با او ( و مَفسده هايش ) مي گردند . حجاب

در مقابل مي توان بهترين گزينه ازدواج براي پسران جوان را ، دختران محجّبه اي نام برد كه مي توان به جرأت گفت كه اينان همان هايي هستند كه مورد علاقه حضرت فاطمه عليها سلام مي باشند و بيشتر زندگي خود را با الگو گيري از اهل بيت عليهم السّلام ساخته اند .

خلاصه كلام اينكه : استحكام خانواده فقط در انتخاب آگاهانه مي باشد پس اي جوانان ، با حجاب يا بي حجاب ! آگاهانه انتخاب كنيد كه اين انتخاب ، بزرگ ترين انتخاب زندگي است سعي كنيد مرتكب اشتباهي نشويد كه راه برگشت نداشته باشد .  


نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/07/10 توسط چهارده منتخب

شايد بهترين كمكي كه خدا به انسان ها كرده باشد اين است كه حجاب را بر ما واجب كرده است .

ولي در جامعه امروزي ما فقط امر حجاب را متوجه زنان دانسته ايم در حالي كه اين قضيه مهم براي مردان نيز از اهميّت خاصي برخوردار است و مردان موظف هستند پوشش بدن خود را رعايت نمايند .

تا اينجا بگوييم كه پوشش مردان بيشتر در چشم چراني نكردن خلاصه مي شود .

اما در باره زنان بايد بگوييم كه حجاب براي آنها يك موهبت الهي است ، چون وقتي يك زن حجاب خوبي داشته باشد مي تواند بدون ايجاد مشكل در جامعه حضور پيدا كند ولي اگر يك زن ، بي حجاب باشد چشم هاي حرام مردان هرزه به دنبال او مي رود و اين خود مي تواند زمينه فسادها در جامعه پراكند كند ؛ از چشم چراني مردان گرفته تا گناهان بزرگي مثل ارتباطات نا مشروع و زنا و ... . ( شما اين مورد را در جامعه امروزي به ظاهر مسلمان ما مي بينيد ) .


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1388/07/01 توسط چهارده منتخب

امام علي عليه السّلام :

در آخرالزّمان و نزديك شدن زمان موعود ، كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر مي شود ) زنانى ظاهر مي شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خود نمائى مي كنند ، از دين خارج مي شوند ( به احكام دين توجهى ندارند ) در فتنه ها ( آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مي شوند و به شهوترانى روى مي آورند و به لذات جوئيها شتابانند ، حرامهاى الهى را حلال مي كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند .


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1388/06/31 توسط چهارده منتخب

1. برهنگى ارزش زن را از بين مى برد و او را تا حد يك كالا و جنس پست مى كند و ارضاى غريزه جنسى به معنى همگانى و همه جايى كردن مساله جنسيت نيست . زنى كه تن و اندام خود را در معرض ديد مى گذارد مى خواهد با زنانگى خود ، جايى براى خود در دل ها يا شخصيت ها بيابد نه انسانيت خود را . وقتى كار به اينجا مى كشد كه ديگر بر زن نه به عنوان يك موجود داراى شخصيت و هويت بلكه ازاجزاى بدن او صحبت مى آيد و از عريان بودن سر و سينه و پاى زن چنان بحث مى شود كه بزرگترين لطمه به خود زن وارد مي شود . »

2. « بى بندوبارى در پوشش ، بى بندوبارى در تحريك است و بى بندوبارى در تحريك بنياد خانواده را متلاشى مى كند . غريزه جنسى يكى از علل مهم ازدواج و به وجود آمدن خانواده است . اما پس از ازدواج هرچه زمانى مى گذرد ، نقش غريزه جنسى در حفظ دوام خانواده كمتر مى شود و به جاى آن نقش عشق تفاهم و وفادارى دربقاى خانواده بيشتر مى شود . در اينجا هم بايد گفت كه بى لباسى ، عريانى و خود نمايى ، آفت زندگى خانوادگى است و در يك كلام بى حجابى ريشه درخت خانواده را مى خشكاند ...

www.hejabnews.com


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1388/06/31 توسط چهارده منتخب

محدوديت هايى كه براي غريزه جنسى در اسلام معين شده ، براى هدايت و رساندن انسان به مقصد است .

تن ، تنها بخش از وجود انسان است ، و انسان همه تن نيست كه با مرگ فانى شود و تنها مجال براى موجود بودن و خوشبخت بودن نيز تمتع محدود جهانى ميانى تولد تا مرگ نيست... لذا يك زن وظيفه خود را خطيرتر از آن مى بيند كه تنها به « بدن نمايى » و آرايش جسم بپردازد... لباس به تن نمى كند كه تن را عرضه كند ، بلكه لباس مى پوشد تا خود را بپوشد ، لباس براى او يك حريم است به منزله ديوارى و دژى است كه تن را از دستبرد محفوظ مى دارد و كرامت او را حفظ مى كند .

لباس براى آن است كه تحريك جنسى را كم كند نه آن كه بر قدرت تحريك بيفزايد ، لباس ، پوست دوم انسان نيست ، بلكه خانه اول اوست . انسان كمال خود را در آن نمى بيند كه تن خويش را چون كالايى تزيين كند و بفروشد ، بلكه به جاى آن كه تن خود را به خلق بفروشد ، جان خود را به خداى خويش مى فروشد...


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک